zaterdag 2 mei 2009

Koopjes

Helemaal onder de indruk was ik van het boek “Siciliaans testament” van Rosita Steenbeek.
Het was mijn tweede boek van haar dat ik las maar deze vond ik nog mooier dan de vorige “Ballets Russes”Het boek speelt zich af (zoals de titel al zegt) in Sicilië. Het gaat over een oude liefde waarop terug gekeken wordt, de hoofdpersoon gaat terug naar plaatsen waar ze vroeger met haar geliefde woonde . Ondertussen lees je veel over de verering van “Santa Agatha”een heilige in Sicilië. Je krijgt gelijk zin om het vliegtuig te nemen!
Toen ik op de site van de schrijfster keek zag ik dat er ook nog een voorloper van dit boek is “De laatste vrouw”, dit boek wil ik natuurlijk ook graag lezen. Ik ben op zoek gegaan op Marktplaats en heb hem gevonden samen met “Schimmenrijk”.






Een paar dagen later bij de bibliotheek was een verkoop van afgeschreven boeken. Voor
€ 1,00 per stuk heb ik “De Codex” van Douglas Preston en “Ik droomde in blauw” van Tracy Chevalier gekocht. Vooral de eerste zag er nog heel goed uit. Deze boeken neem ik meestal mee op vakantie en laat ze daarna achter.




Ook heb ik de laatste maand gelezen “De verbouwing” van Saskia Noort een erg leuk boek.

“Tussen Een Persoon” van Esther Gerritsen en “Zij die zegeviert” van Yolaine Destremau
vond ik wat minder. Het boek “Huis in Zee” van Esther Freud kon me niet boeien en heb ik niet uitgelezen.

Nu lees ik “Een lot uit de loterij” van Lilian White.
Het leek me een boek om niet na te denken en omdat we een paar dagen met vakantie gingen erg geschikt hiervoor. Het valt enigszins tegen, er zit niet veel vaart in het boek en het is nogal saai. Gelukkig is het laatste gedeelte wel grappig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen