vrijdag 31 juli 2009

Monaldi en Sorti – Het ei van Salai


Omdat de kaft en titel me aansprak heb ik het boek “Het ei van Salai” gekozen om te lezen. Toen ik thuis kwam en ik nog eens goed keek zag ik dat er nog een deel hiervoor was, namelijk “De twijfel van Salai”. Toch heb ik maar besloten om het te gaan lezen.

In dit boek wordt het verhaal verteld van Salai, een pleegzoon van Leonardo da Vinci. Salai moet voor Leonardo naar Rome om een boek te bemachtigen waar een nieuwe wereldkaart in staat en raakt verwikkeld in allerlei bizarre avonturen en samenzweringen.

De manier waarop het boek is geschreven, in de vorm van door Salai geschreven memories,
is naar mijn mening erg origineel. Op amusante maar ook maar ook vaak platvloerse wijze schrijft hij in de gevangenis zijn belevenissen op, deze moeten van de rechter telkens worden aangepast waardoor je vaak hetzelfde leest. Het verhaal stelt echter niet echt zo veel voor.
Wat mij erg irriteerde waren de vele voetnoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten