vrijdag 7 augustus 2009

Veel gelezen deze week

Met dit warme weer is het lekkerste wat er is een boek lezen, deze week heb ik twee hele mooie boeken gelezen.
CHARLES DEN TEX - SPIJT
Lekker liggend aan het water heb ik dit boek(je) in één middag uitgelezen.
Een leuk boek met zeker een erg goed begin over een man die op zakenreis gaat en spoorloos verdwijnt, zijn vrouw die met allerlei vragen achterblijft probeert haar leven weer op te pakken.





YANN MARTEL - HET LEVEN VAN PI
Op het weblog van Corrie http://wittebroodjes.web-log.nl/ kwam ik deze tip tegen en heb dit boek direct gereserveerd, het was een erg goede tip!

Het leven van Pi vertelt het ongelooflijke verhaal van een zestienjarige Indiase jongen, wiens vader een dierentuin in India heeft. Wanneer de familie besluit het land te verlaten, wordt de hele dierentuin ingescheept. Maar het schip vergaat en de enige overlevenden op de reddingssloep zijn Pi, een hyena, een zebra met een gebroken been en een tijger van 200 kilo.

Het boek bestaat uit drie delen, het eerste is wat langdradig en moest ik echt even doorlezen, het tweede deel gaat over zijn belevenissen op zee, deze zijn heel indrukwekkend en het laatste deel speelt zich af in Mexico, dit gedeelte was wat minder en wat vaag.

Het leven van Pi is een prachtig, fantasierijk (avonturen)boek wat me zeker lang zal bij blijven.
Een echte aanrader wat mij betreft!

2 opmerkingen:

  1. Riet, wat leuk dat jij ook zo enthousiast bent over "Pi"!
    Misschien heb je het op mijn weblog gelezen want ik heb wel besproken een tijdje geleden, ik had het mee op vakantie.
    Heerlijk om te lezen met die warme dagen, andere zaken waren al snel teveel, maar nu moeten we toch weer aan de slag met dit veel frissere weer, bloggen en zo ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was inderdaad een heel goed boek. Ik heb het in den tijd met veel plezier (en gelach) gelezen en heb het nu aan mijn pa gegeven. Hij is er ook enthousiast over.
    Ik heb je blog (zojuist ontdekt) toegevoegd aan men favorieten. Altijd goed om tips op te doen. En zo kan ik men eigen blog aanvullen ... ;-)
    Blogt ze goed!

    BeantwoordenVerwijderen