dinsdag 4 mei 2010

Haar naam was Sarah

Heel veel mensen hadden me het boek “Haar naam was Sarah” al aangeraden.
Omdat het me een toepasselijk boek leek voor deze tijd van het jaar (4 en 5 mei) vond ik het een goed moment om dit boek eindelijk eens te lezen. Door dit boek sta ik zeker weer beter stil bij de gebeurtenissen in de tweede wereldoorlog.

Als beschrijving stond er in het boek:


Als een Amerikaanse journaliste onderzoek doet naar de Jodenvervolging in Frankrijk, stuit ze op een geheim van haar schoonfamilie.

In het boek worden twee verhaallijnen om de beurt verteld, die van de Amerikaanse journaliste Julia die stuit op een geheim van haar Franse familie, afgewisseld met het schokkende verhaal van Sarah, een joods meisje die samen met haar ouders in Parijs wordt opgepakt. Het is een prachtig en zeer aangrijpend boek.
Ik heb gelijk een ander boek van Tatiana de Rosnay besteld.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Riet,

    Ik heb het boek voor 2 weken terug gekocht en vond het ook een mooi boek om te lezen, hoe is het verder met je hand, gaat het al iets beter ?

    Groetjes Joze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig, he Riet??!!!
    en ik sluit me aan bij mijn Losserse vriendin: hoe is het met je hand???
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er al meer over gehoord en altijd goede berichten maar heb het nog niet gelezen. Altijd fijn om van anderen een aanrader te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeer mooi en prachtig boek.


    Heb je al deze boeken in je bezit dat je gelezen hebt ?

    Mvg saramsades

    BeantwoordenVerwijderen