zondag 13 juni 2010

Villa Serena

Omdat ik binnenkort naar een lezing van Marion Pauw ga, leek me dit een goed moment op weer eens een boek van haar te lezen. Ik heb een tijd terug met heel veel plezier "Daglicht" gelezen en heb nu gekozen voor haar debuut "Villa Serena".
Het boek was soms spannend en heel vlot geschreven, ik had het in 1 dag uit. Sommige stukken, zoals de beschrijving van Fyllis als juf vond ik erg goed. Wat me erg irriteerde waren de personages vriendin Marit en schildpad Greenie, dit vond ik niet zo goed bij het verhaal passen. Ook Manolo vond ik wat twijfelachtig al paste hij wel perfect bij de omgeving.

Dit is het verhaal:
Fyllis en Andrew zijn het perfecte stel en dolgelukkig met elkaar. Maar dan, tijdens hun huwelijksreis in de Dominicaanse Republiek, gebeurt er iets gruwelijks: Andrew probeert Fyllis te vermoorden. Ze kan ternauwernood ontsnappen en Andrew houdt vol dat stemmen in zijn hoofd hem tot deze daad hebben aangezet. Hij wordt opgenomen in een inrichting, maar Fyllis' vragen worden niet opgelost. Dus keert ze terug naar Villa Serena waar haar huwelijk zo dramatisch eindigde. Samen met de knappe Manolo gaat ze op onderzoek uit en komt erachter dat de serene villa een duistere waarheid herbergt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten