dinsdag 27 juli 2010

Een Keukenmeidenroman

Zoek je nog een boek voor de vakantie dan zou ik deze zeker aanraden. Ik had me al erg op verheugd om dit boek te lezen en het heeft helemaal aan mijn verwachtingen voldaan.
Het is de eerste roman van Kathryn Stockett die zelf is opgegroeid in Jackson, Mississippi. Dit staat op de achterflap:

In het Mississippi van de jaren 60 wordt aan zwarte vrouwen wel de opvoeding van blanke kinderen toevertrouwd, maar niet het poetsen van het tafelzilver. Drie vrouwen zijn het allesbepalende racisme meer dan zat en besluiten dat de verschillen tussen hen minder belangrijk zijn dan de overeenkomsten.

1 opmerking:

  1. Riet, ik heb het boek een tijdje terug gelezen, absoluut een aanrader!!!!
    ben het helemaal met je eens!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen