maandag 16 augustus 2010

Geniaal geheim

Via Crimezone heb ik dit boek van Davaid Baldacci gewonnen. Van deze schrijver had ik nog nooit iets gelezen en zelf zou ik dit boek  ook niet hebben gekozen. Het onderwerp spreekt me niet zo aan,    als het over de FBI en CIA gaat laat ik het meestal liggen. Ondanks dat vond ik het een erg mooi boek om te lezen en zit het erg knap in elkaar. Soms wat ingewikkeld wat betreft de onderzoeken die gedaan worden. Wat me erg aansprak was de verhaallijn over Michelle en wat er in haar jeugd was gebeurd. Het mindere stuk was het "rambo"achtige gedeelte, vooral aan het einde. Alles bij elkaar toch 4 sterren waard wat mij betreft!


Op het terrein van de Farm, het ultrageheime trainingscomplex van de CIA, wordt het lichaam gevonden van Monk Turing. Turing was werkzaam in het nabijgelegen Babbage Town, een mysterieus complex waar wetenschappers aan de meest geavanceerde microprocessor ter wereld werken.

Hoewel de politie vermoedt dat het om zelfmoord gaat, zijn er toch ook twijfels. Sean King en Michelle Maxwell – voormalige agenten van de Secret Service – worden door de eigenaren van Babbage Town ingehuurd om de zaak te onderzoeken. Algauw komen ze erachter dat 's nachts in het diepste geheim vliegtuigen landen op de Farm. En dat de bewoners van Babbage Town zich misschien met meer bezighouden dan alleen hun wetenschappelijke werk.

De sleutel tot alle raadsels lijkt te liggen bij een tienjarig meisje dat hoogbegaafd is. Maar wie weet haar zover te krijgen dat zij de geheimen van Babbage Town en de Farm onthult?

1 opmerking:

  1. Ik heb het luiserboek van dit boek en ik vind het geweldig.
    Een aanrader is:"Nachtreizigers" en dat is ook van David Baldacchi.

    BeantwoordenVerwijderen