woensdag 22 september 2010

Op klaarlichte dag

Dit is het volgende boek dat ik heb gelezen voor de ns kernjury. Ook is dit boek momenteel het discussieboek op crimezone dus dat kwam goed uit.


Het is mijn eerste boek van Simone van der Vlugt, het was er nog steeds niet van gekomen om van haar een boek te lezen. Leuk dat ik haar ook live gezien heb. Ze vertelde dat iedereen een zwarte kant heeft en dat ze daar over heeft geschreven in dit boek. Nu was dit wel een hele zwarte kant…

Het boek las lekker vlot al vond ik het verhaal wel ongeloofwaardig. Het leek wel of van bijna alle personages de ouders jong waren gestorven/verongelukt. De leukste en meest aansprekende persoon vond ik Emma, de oma van Julia. De cover past erg goed bij het verhaal.

Het is voor mij niet echt een top boek maar ik wil zeker meer boeken van deze schrijfster gaan lezen.

Dit is de beschrijving van het verhaal:

Een jonge vrouw, Nathalie, is op de vlucht voor haar gewelddadige ex-vriend. Het kost haar al haar vindingrijkheid om uit zijn handen te blijven. Maar Nathalie is niet alleen op de vlucht voor hem. Ook de politie wil haar spreken, in verband met de moord op haar beste vriendin.
Een toevallige ontmoeting tussen Nathalie en rechercheur Julia Vriens brengt de zaak in een stroomversnelling. Nathalie heeft inmiddels een nieuwe identiteit aangenomen en Julia heeft geen idee met wie zij te maken heeft. Maar als Nathalies ex op het toneel verschijnt, verandert dat. Dan blijkt dat niets is wat het lijkt…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten