donderdag 9 december 2010

De beschermengel


Waarom vernietigen we de dingen die we het meest liefhebben? Dit is de vraag waarvoor Paulo Coelho zich gesteld ziet als hij geconfronteerd wordt met zijn verleden. Samen met zijn vrouw Chris begint hij aan een reis van 40 dagen door de hitte van Mojavewoestijn, waar zij de Walkuren ontmoeten, een groep vrouwen die door de woestijn trekt om de waarheid over engelen te verkondigen.
In De beschermengel vertelt Paulo Coelho over zijn persoonlijke strijd, vol twijfels en angsten, maar het is ook een verhaal van twee mensen die alles op alles zetten om elkaar te begrijpen.


Dit is een ouder boek van Paulo Coelho maar nu pas uitgegeven.
Eigenlijk wist ik niet eens waar dit boek over ging toen ik het bij de bieb bestelde, ik ging puur op de auteur af.
In dit boek lees je over zijn eigen ervaringen om zijn beschermengel te vinden. Hij vertrekt met zijn vrouw Chris naar de Mojave woestijn voor een verblijf van veertig dagen. Daar ontmoet hij de Walkuren, een groep vrouwen  die door de woestijn rondtrekken. Hun leidster Vahalla zal samen met zijn vrouw Paulo leren hoe hij zijn beschermengel kan zien. Vooral dit gedeelte over de Walkuren sprak me niet aan. Het is voor mij te zweverig. Wel stonden er soms hele mooie zinnen in en ook de beschrijving hoe het in de woestijn is vond ik  prettig om te lezen. Het schijnt dat je dit boek twee keer moet lezen om het te kunnen begrijpen maar ik hou het hier toch maar bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen