vrijdag 3 december 2010

De Waarschuwer

Toen ik vernam dat er een nieuw boek van mijn favoriete schrijfster Karin Fossum uit was wilde ik deze zo snel mogelijk lezen natuurlijk.
Ik dacht eerst dat het een roman was maar toen zag ik dat het gelukkig toch een Konrad Sejer thriller was. Toch is het een ander boek dan "normaal". Je weet vanaf het begin wie de dader is, dit stoorde mij helemaal niet. Het is een heel prettig boek om te lezen. Op de voorkant staat: Karin Fossum toont ons de kwetsbaarheid van het bestaan. Deze regel klopt helemaal met het boek.
Ik heb nog wel een vraag over een gebeurtenis maar dat plaats ik hier niet omdat sommige mensen misschien het boek willen lezen.


Dit staat op de achterflap:

De waarschuwer opent idyllisch: een jonge moeder staat eten te koken. Ze is gelukkig. Haar baby slaapt in de kinderwagen onder een beukenboom achter het huis. Ervan overtuigd dat alles goed is met haar kleine schat, eet zij met haar man en vrijt met hem. Wanneer ze naar buiten gaat krijgt ze de schok van haar leven…
Dit is geen thriller alleen over een misdrijf, maar een verhaal over een tekort aan zorg, over eenzaamheid, maar ook over hoop. Bovenal toont deze roman aan hoe kwetsbaar ons bestaan is.

In de psychologische thrillers van Karin Fossum worden zelden brute moorden gepleegd. Er zijn alleen maar medeplichtigen met een slecht geweten. De waarschuwer is een van Fossums meest beklijvende thrillers.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen