vrijdag 21 januari 2011

De schade-expert

Meestal heb ik een bepaalde reden waarom in een boek wil gaan lezen. Bij dit boek weet ik het niet meer. Het stond niet op mijn "ooit nog eens te lezen lijst". Ook deze tekst op de achterflap zou me niet direct over de streep trekken:

Caro heeft een goedbetaalde baan als schade-expert bij een verzekeringsbedrijf in Londen. De emotionele schade die zij zelf in haar leven heeft opgelopen, kan zij echter maar moeilijk verwerken. De herinneringen aan haar jeugdjaren, die ze doorbracht met haar beste vrienden Estelle en Cormac, houden haar enerzijds overeind, maar tegelijkertijd confronteert het verleden haar met tragische gebeurtenissen waaraan zij hun kinderlijke onschuld hebben verloren. Caro’s onverwerkte verleden wreekt zich wanneer Cormac na twintig jaar onverwachts in haar leven verschijnt.


Toch had ik dit boek speciaal gereserveerd bij de bieb?

Het begin en het einde vond ik wel prettig om te lezen. Het middelste gedeelte was naar mijn mening vrij saai. Het gaat voornamelijk over de bezoeken aan het kerkhof waar Estelle ligt begraven. Hier ontmoet Caro Tom een oude man met een Jack Russell. Wat deze twee verhaallijnen met elkaar te maken hadden heb ik ook niet helemaal begrepen. Alles is wel heel mooi beschreven.

1 opmerking:

  1. ik heb nog zoveel liggen en begrijp van jou dat ik dit nog wel even kan laten!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen