vrijdag 18 februari 2011

In naam van mijn vader

In een klein dorpje op het platteland kent iedereen elkaar, en dat kan een vloek of een zegen zijn. Voor Maria is het een reden om zo ver mogelijk te vluchten – maar waar ze ook heen gaat, zichzelf neemt ze mee. Bij Erik vindt ze na een tumulteuze tienertijd een veilige haven, maar als ook die steun wegvalt raakt ze opnieuw stuurloos.



Met heel veel plezier heb ik deze debuutroman van Aefke ten Hagen gelezen. Het verhaal gaat over de Maria, ze kampt met een psychische stoornis.  De schrijfster wisselt het heden en verleden in korte hoofdstukken af. Aan het einde van het  boek komen de verhaallijnen heel mooi samen. Het geheel is heel meeslepend geschreven en wat mij betreft zeker een aanrader!

2 opmerkingen:

  1. een bijna bekende titel!!!
    na jouw recensie zet ik em op mijn lijstje!!!
    fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om hier een recensie te lezen van mijn boek.
    Dank je wel Riet!
    Groetjes,
    Aefke

    BeantwoordenVerwijderen