zaterdag 30 april 2011

De Daisy Sisters

Twee meisjes, Elna en Vivi, gaan in de zomer van 1941 op fietsvakantie. Ze voelen zich vrij en onafhankelijk. De wereld ligt aan hun voeten en de vriendinnen noemen zichzelf de 'Daisy Sisters'. Maar al snel zien ze hun dromen uiteen spatten. In deze roman schetst Mankell een indrukwekkend portret van drie generaties vrouwen: hun idealen, hun verwachtingen en hun werkelijkheid.


Ik heb na 3 weken "De Daisy Sisters" van Henning Mankell eindelijk uit.
Dit boek is me heel erg tegengevallen, ik kwam er bijna niet doorheen. Het was soms erg langdradig en dan zijn 633 blz. wel erg veel. Jammer want ik had me zo op dit boek verheugd, hij is toch een van mijn meest favoriete auteurs. Misschien komt het doordat het boek al in 1982 is geschreven en ik meer kan genieten van zijn recentere werk.

Nu maar snel een ander boek uitzoeken met wat meer actie.

Deze boeken heb ik vandaag op de rommelmarkt gescoord:

Barbara Voors – Zusje van me
Jeffrey Deaver – De slaappop
Niccolo Ammaniti – Ik haal je op, ik neem je mee
Kate Jacobs – De vrijdagavond vriendinnenclub
Belinda Starling – De vrouw van de boekbinder


Jullie snappen dat mijn dag niet meer stuk kan.

3 opmerkingen:

  1. Het is dan toch gelukt ... hij is uit.
    tijd voor ne goeie nu.
    slaappop van deaver heb ik ook gelezen, heel goed.
    laat de actie maar komen ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kate Jacobs heb ik ook. Ik vind/vond hem erg leuk! Veel plezier met lezen van alle boeken.

    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel plezier met de boeken, jammer dat deze van Mankell zo tegenviel.
    die kan ik dus van mijn lijstje schrappen......:)

    BeantwoordenVerwijderen