vrijdag 20 mei 2011

Soms zijn dingen mooier als er mensen klappen


'Ik ben in een eierenwinkel ontstaan. Mijn ouders keken elkaar aan, en daar was ik. Niks bloot in bed, niks bevalling. Ik kwam uit een ei. Dat beweerden mijn ouders. Ik heb het zeker zestien jaar geloofd.'

In deze debuutroman van Ernest van der Kwast lees je over het leven van Ben Zoref een rijk geworden zoon van arme ouders. Het boek bevat soms hilarische scenes maar ook ontroerende gedeeltes, waaronder de proloog. De Poolse moeder van Ben deed me wel een beetje aan Mama Tandoori denken. Het verhaal leest makkelijk, de verhaallijn wordt afgewisseld door het verhaal van zijn jeugd en de renovatie van zijn kasteel en zijn relatie met zijn vrouw Sarah die (nog) geen kinderen wil. Nu ik het boek uit heb vraag ik me wel af of ik het hele verhaal goed heb begrepen maar dat is ook wel weer het leuke van dit boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten