vrijdag 2 september 2011

Steenbloed

Door de kalksteen op het Zweedse eiland Öland loopt een donkerrode lijn, die ook wel ‘de bloedlaag’ wordt genoemd en volgens de legende versteend bloed zou zijn. Hoewel Per Mörner het verhaal kent, besluit hij in het voorjaar met zijn kinderen bij de steengroeve te gaan wonen. Na een brandstichting waaraan hij ternauwernood is ontsnapt, trekt ook zijn vader Jerry bij hen in. Toch kan Per niet voorkomen dat Jerry voor zijn eigen deur vermoord wordt. Jerry leek de moordenaar te kennen en bovendien was deze niet te beroerd om in het openbaar toe te slaan.Wat is er werkelijk gaande?

Dit is het derde boek van een cyclus over de vier seizoenen die zich afspelen op het Zweese eiland Oland. Dit boek speelt zich af in de lente. Het is een op zichzelf staand verhaal al komen er wel wat oude namen terug zoals de oude schipper Gerlof Davidsson. Dit verhaal vond ik iets minder dan de vorige twee, ik denk dat het met name kwam door de vele beschrijvingen van trollen en elfen. Hierdoor werd het allemaal wat "zweverig". Daarom geef ik het net geen vier sterren. Het allergrootse pluspunt is de mooie omgeving waarin deze boeken zich afspelen. Hou je van Zweden, dan zeker lezen!!


 


1 opmerking:

  1. hallo Riet, wat heb je veel gelezen!
    Vakantie zeker...?...;)
    Ik heb weer een aantal boeken genoteerd in mijn to-read-list!!
    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen