zaterdag 31 december 2011

Een huis in Italie

Dit boek heb ik gekocht toen ik van de zomer naar Italie ging. Ik ben er in begonnen maar daarna is het op mijn nachtkastje blijven liggen. Omdat ik voor het einde van het jaar alle boeken waarin ik was begonnen uit wilde hebben, heb ik het gisteren uitgelezen.

In dit autobiografische verhaal lees je vooral over de verbouwing van een vervallen pallacio in Italie waarin de schrijfster met haar gezin woont. Tevens worden alle feesten uitvoerig beschreven. Leuk om te lezen als je in Italiaaanse sferen wilt komen maar verder heeft het boek mij niet echt gepakt. De familie kwam een beetje onecht over, ik las dat de schrijfster inmiddels gescheiden is en nu in Afrika woont.


Vanaf de dag dat zij en haar man de papieren voor hun ruïneuze villa tekenen, tot op de trouwdag van haar dochter precies een jaar later, is Lisa de chroniqueur van haar leven en de levens van haar buren in het Italiaanse Sant´Orsola. Het jaar draait rond de voortgang die ze maken met het huis en ook rond de cyclus van de seizoenen, want in Sant´Orsola wordt ieder seizoen gevierd met voedsel en rituelen, wijn en vriendschappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen