zaterdag 31 december 2011

Hels verlangen

Op een zonnige dag in maart wordt de ergste nachtmerrie voor een moeder gruwelijke waarheid. Emma Kortelings dochter Sophie belandt na een verkeersongeluk in een diep coma. In Emma groeit een allesverzengende haat, die haar immens verdriet luidkeels overstemt. Een hels verlangen tot pure vernietigingsdrang, met maar één doel: wraak nemen op de man die haar leven verwoest. Intussen strijdt Sophie, zonder dat iemand het merkt, voor haar leven. Of voor haar dood?
Al heel lang wilde ik een boek van Corine Hartman lezen. Toen ik voor de kerstdagen op zoek was naar een nieuw boek en ik op crimezone las dat dit een discussieboek was, heb ik voor Hels verlangen gekozen.

Het boek gaat voornamelijk over het verdriet en machteloosheid van de moeder. Dit zet zich om tot haat. Ondertussen kom je steeds meer te weten over haar eigen jeugd.
Heel mooi zijn de stukjes over de gedachten van Sophie.
Het is echt een heerlijk boek om te lezen, ik ga zeker meer boeken van Corine Hartman lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen