maandag 25 juni 2012

De leerling

Boston wordt geteisterd door een reeks schokkende misdaden die eindigen in ontvoering en dood. Het patroon suggereert dat er één man aan het werk is: seriemoordenaar Warren Hoyt, bijgenaamd 'De Chirurg', die echter onlangs achter de tralies is verdwenen. Rechercheur Jane Rizzoli vermoedt dat er een leerling van Hoyt rondwaart, die gebruik maakt van zijn gruwelijke methoden. Maar Jane houdt er geen rekening mee dat ze zelf wel eens het doelwit zou kunnen worden. Als Hoyt plotseling op vrije voeten komt, voegt hij zich bij zijn mysterieuze bloedbroeder in een nietsontziende vendetta....

Dit boek is het vervolg op "de Chirurg", het is een zelfstandig te lezen boek maar ik ben blij dat ik het op de goede volgorde heb gelezen, het is al wel een tijdje geleden dat ik deze had gelezen dus ik moest er weer even inkomen. De vaart zit er vanaf het begin goed in. Het verhaal is zo spannend dat ik het boek bijna niet weg kon leggen. Het plot vond ik iets minder, het leek een beetje afgeraffeld. Verder een top boek, toen ik het  dichtsloeg had ik direct zin om het volgende deel (de zondares) te gaan lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen