woensdag 13 juni 2012

Een korte geschiedenis van de tractor in de Oekraïne

Wat doe je als je bejaarde vader hertrouwt met een jonge, geldbeluste del?
Het overkomt twee zusters die met lede ogen en
knarsetandend moeten aanzien hoe hun vader wordt
ingepalmd door de Oekraïense Valentina met haar fabelachtige boezem en haar zucht naar groen satijnen ondergoed, grote auto's en allerhande nieuwe spullen waar een mens in het Westen immers
recht op heeft. De zusters zullen hun oude vetes opzij moeten zetten om alles tot een goed einde te brengen...




De reden dat ik dit boek ben gaan lezen is natuurlijk het EK voetbal. Ik wilde graag wat lezen over de Oekraïne en kwam dit boek tegen.
Het boek bevat veel humor maar is ook ontroerend en aangrijpend. De personages zijn erg goed beschreven, je ziet ze zo voor je. Tussen het verhaal door lees je telkens stukjes over de geschiedenis van deze familie. De technische stukjes over de tractor vond ik iets minder.
Wat mij betreft een zeer goede debuutroman, ik ga zeker haar andere boek ook lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten