zaterdag 21 juli 2012

De minzame moordenaar

Een seriemoordenaar teistert Ieper, de stad waar nog elke avond de doden van de Eerste Wereldoorlog worden herdacht. Binnen het team van de gerechtelijke politie dat de misdrijven moet ophelderen, weet alleen rechercheur Rondelez wie de dader is: hijzelf. Een noodlottige gebeurtenis heeft hem enkele jaren daarvoor veranderd. Hij is begonnen met moorden, maar kan hij ermee stoppen?

Nadat ik "Een zomer zonder slaap" had gelezen, wilde ik ook dit boek lezen.

Het boek heeft een hele mooie kaft, dit komt terug in het verhaal.
Zoals hij zelf in een interview zei was zijn taalgebruik hier en daar wat overdreven. Soms moest ik sommige stukken twee keer lezen. Maar heel veel zinnen waren schitterend. Het verhaal heb ik een dag uitgelezen, ik kon het boek niet wegleggen toen ik er eenmaal in begonnen was. Het boek is niet spannend, je weet al direct wie de dader is. Je komt steeds meer achter zijn beweegredenen en ik kreeg zelfs sympathie voor de dader. Ook interessant om wat over Ieper te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen