dinsdag 17 juli 2012

Eet

Anouk is een studente personeelsmanagement met een eetstoornis. Haar obsessie voor gezond eten loopt de spuigaten uit en haar leven en relaties beginnen er steeds zwaarder onder te lijden. Márek, voorheen ganzenhouder in Polen maar nu een aan lager wal geraakte immigrant, begint sinds het overlijden van zijn moeder psychopathische trekken te vertonen. Mercedes, een jong Columbiaans meisje dat tegen wil en dank in de prostitutie terechtkwam, weet te overleven door haar liefde voor haar achtergelaten zoontje. Koste wat kost wil zij hem ooit weer in haar armen kunnen sluiten.

Hun diverse achtergronden, stoornissen en trauma’s komen samen in een zeer spannend en turbulent verhaal dat zich afspeelt in de Amsterdamse Pijp. Het lot brengt hen samen en ze zullen alle drie voor hun leven moeten vrezen.     


Dit boek kwam ik tegen bij de bieb. De kaft intrigeerde me erg. Ik had al ergens een recensie van Obstructie gelezen en die sprak me erg aan. Alles bij elkaar reden om dit boek te lenen.

De verhaallijnen van de drie hoofdpersonen worden in hele korte hoofdstukken afgewisseld. Hierdoor blijf je doorlezen. Het is een apart en wat bizar boek maar wat mij betreft zeker een aanrader. Als ik ooit nog ganzenlever eet dan denk ik waarschijnlijk direct terug aan dit boek, ik kan me niet voorstellen dat het me nog smaakt. Ik heb het met heel veel plezier gelezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten