donderdag 9 augustus 2012

Als je me vraagt om te komen laat ik alles achter.... maar vraag het me




Op het moment dat zijn vriendin haar koffers aan het pakken is om hem voorgoed te verlaten, krijgt Dani een telefoontje van een wanhopige vader die hem smeekt te helpen bij de zoekt naar zijn zoontje. Dani reist voor deze zaak af naar het Italiaanse eiland Capri, een plek waar veel herinneringen aan zijn kindertijd naar boven komen. Als dertienjarige jongen besloot hij zelf weg te lopen van huis - van Barcelona naar Capri. Dani beseft nu dat twee personen toen een onuitwisbare indruk op hem hebben gemaakt: vuurtorenreparateur Martin en bokser George.

Over deze Spaanse auteur las ik dat hij is uitgegroeid tot een literaire ster, dus mijn verwachting van dit boek was erg hoog. De hoofdstukken waren (te) kort. Sommige stukken waren heel mooi beschreven en las ik twee keer om het goed in me op te nemen. Maar het geheel was wat zweverig en wat mij betreft had de auteur wat dieper op sommige zaken mogen ingaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten