woensdag 22 augustus 2012

Ideale ouders

Vijftien jaar geleden stond Fabienne haar baby onder dwang af aan onbekenden. Inmiddels is ze een gevierd filmactrice en probeert ze het gemis van haar kind te verwerken. Als ze erachter komt dat de jongen nog leeft, probeert ze contact met hem te zoeken. Maar zijn adoptieouders weigeren haar iedere toegang. Tot overmaat van ramp gaat ook Fabiennes gewelddadige ex-vriend zich ermee bemoeien...

Dan verdwijnt de jongen. Fabienne gaat terug naar het verlaten landhuis midden in de Biesbosch, waar zich destijds een verschrikkelijk drama heeft afgespeeld. Daar ontstaat een gevecht tussen de vier ouders met een hartverscheurende afloop.




 Ik heb dit boek gelezen n.a.v. een discussie op Crimezone. Mijn verwachting was ontzettend hoog omdat dit boek een heel hoog cijfer had gekregen. Ik heb het met veel plezier gelezen, er zat  een goed verhaal maar ook spanning in het boek. Het minpunt vond ik dat het een beetje over de top was, vooral de ontknoping op het einde. Ik kon me niet echt inleven in de hoofdpersonen vond ze een beetje onrealistisch.

Wat erg leuk is om nu, na het lezen van dit boek alle vragen aan Alex van Galen te lezen. Hij gaf aan dat hij was geïnspireerd door een documentaire van Janine Jansen en dit voor een fragment in het boek heeft gebruikt. Deze documentaire heb ik ook pasgeleden gezien en toen ik het betreffende fragment in het boek las moest ik hieraan denken. Dit geeft toch iets extra's aan het boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen