woensdag 3 oktober 2012

Bonita Avenue





 
Joni Sigerius, de stiefdochter van de rector magnificus van de Universiteit Twente, drijft samen met haar vriend Aaron een handeltje dat ze maar liever voor haar krachtige en briljante vader verborgen houdt. Het is in het jaar van de vuurwerkramp dat ook in het gezin de boel explodeert. Niet alleen lopen Joni en Aaron tegen de lamp, het is ook de zomer dat de enige en echte zoon van Sigerius vrijkomt uit de Scheveningse gevangenis.


Door de vele aandacht in de pers, stond dit boek al lang op mijn lijstje om een keer te gaan lezen. Toen ik de aankondiging zag dat Peter Buwalda bij ons in de bibliotheek een lezing kwam geven ben ik snel in dit boek begonnen. Helaas had ik er niet echt de rust en tijd voor om goed door te kunnen lezen en heb ruim een maand over dit boek gedaan. Hierdoor heb ik waarschijnlijk veel minder van dit boek genoten.
 Het was haast teveel verhaal voor een boek. Er waren drie hoofdpersonen in dit boek. Telkens werd er geswitcht tussen deze drie mensen en de tijd waarin het verhaal zich afspeelde, dit was soms lastig omdat ik er telkens in moest komen.
De lezing was wel ontzettend leuk, je leest toch anders als je wat meer achtergrondinformatie hebt. Alles bij elkaar toch chapeau voor dit boek dat ik misschien ooit nog eens moet lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen