dinsdag 15 januari 2013

Hellekind

Sam, de zoon van huisarts Chris Walschap, is anders dan andere kinderen. Dat hebben Chris en zijn vrouw Charlotte al vroeg in de gaten, maar ze kunnen ermee omgaan. Het gedrag van hun zoon wordt echter een probleem als hij naar school gaat en zijn agressie niet in de hand weet te houden. Niemand lijkt vat te krijgen op de jongen, die de trekken van een psychopaat begint te vertonen. De angst dat Sam op een dag zijn zelfbeheersing compleet verliest en een bloedbad aanricht, maakt Chris wanhopig. Hij kan maar één oplossing bedenken, een oplossing waartoe geen enkele vader zich in staat acht: zijn zoon om het leven brengen.



Kan een onhandelbaar kind een psychopaat zijn of klopt er iets niet met de vader? Dat vroeg ik me steeds af tijdens het lezen van dit boek.

Wisselend lees je, op een mooie beeldende manier geschreven, de verhaallijn van de moeder, de vader en wat gebeurtenissen uit het verleden. Dit alles komt samen tot een verrassend einde.

Weer zo'n mooi psychologisch verhaal van Bram Dehouck.
Dit is mijn derde boek dat ik las van hem en ik ben nu echt fan van deze schrijver!

Eerder gelezen boeken van Bram Dehouck


1 opmerking:

  1. Deze staat nog op mijn e-reader om gelezen te worden. Vind de omschrijven alleen al super creepy. Ben echt benieuwd of ik het boek zo goed vind als jij!

    BeantwoordenVerwijderen