woensdag 6 februari 2013

Het tribunaal van de ziel

Terwijl Rome wordt geteisterd door onophoudelijke regenbuien, bestuderen twee mannen in een café in de buurt van het piazza Navona een dossier. Er is een meisje verdwenen. Misschien in ze ontvoerd, maar als ze nog in leven is, is er niet veel tijd meer. Clemente is de leider, Marcus is een penitenziere, getraind om afwijkende elementen in een misdaad op te sporen en de verborgen kanten van het kwaad te ontdekken. Marcus is het enige die het meisje kan redden.
Hun pad kruist dat van Sandra, een politiefotograaf. Zij legt ogenschijnlijk onbetekenende details vast, omdat ze weet dat zich daarin aanwijzingen bevinden die naar de dader kunnen leiden.
Op zoek naar het meisje stuiten ze op een reeks moorden, die een gruwelijk patroon kennen: iemand brengt onbestrafte moordenaars in contact met de nabestaanden van hun slachtoffers. Wanneer gerechtigheid niet meer mogelijk is, is er alleen nog de keuze tussen vergeving en wraak.
 
Dit is mijn tweede boek van Donato Carrisi, eerder las ik De Souffleur.
 
Ook dit boek van Donato Carrisi was weer een uitstekende leeservaring. Je wordt in dit verhaal meegenomen op een speurtocht door (voornamelijk) Rome. Het is een heel complex verhaal met verschillende verhaallijnen. Ik moest goed mijn aandacht erbij houden tijdens het lezen. Geen boek dus dat snel weg leest. Aan het eind van het verhaal komen alle draadjes op een verrassende manier bij elkaar, heel knap gedaan!
 
Het verhaal deed me een beetje denken aan het Bernini Myserie van Dan Brown.

4 opmerkingen:

  1. Ik vond dit boek één van de spannendste die ik in 2012 heb gelezen, leuk om te zien dat jij er ook van genoten hebt,

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat je het ook een goeike vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eens opgezocht welke uitgeverij dit boek heeft uitgegeven. Dat is Wereldbibliotheek... de uitgever van Maria Duenas. Mooi fonds, verdient onze aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen