woensdag 6 maart 2013

De Michelangelo van Coney Island

Een jongetje dat aan het begin van de twintigste eeuw opgroeit in een Noord-Engels kustplaatsje, komt later als tatoeëerder terecht op de kermis van het Amerikaanse Coney Island waar hij een Oost-Europese circusartieste ontmoet.

Een onstuimige avonturenroman over liefde, verlies en de kunst van het tatoeëren, genomineerd voor de Man Booker Prize 2004.


Op basis van de mooie kaft en de beschrijving van het boek waren een reden om dit boek te lenen bij de bibliotheek.

In het begin van het verhaal vond ik het zeer uitgebreide taalgebruik nog wel mooi maar na een tijdje begon ik het wel erg langdradig te vinden. Ik heb het na een poosje weggelegd om eerst een ander boek te lezen en ben daarna verder gegaan. Ik moest echt doorbijten om het boek uit te krijgen, dit bizarre verhaal van Cy Parks die in zijn leven veel bijzondere mensen tegenkomt. Het boek ademt een sfeer uit van vergane glorie. Het circus, freakshows, drank en tatoeëren, dat is het eenzame leven van Cy.

Het boek heeft veel goede recensies dus ik denk dat het gewoon niet mijn boek is.

2 opmerkingen:

  1. Jammer Riet! De boeken van Sarah Hall staan erom bekend dat ze 'lastig' zijn om te lezen. Ik las eerder Portret van een dode man, en heb daar ook erg mee geworsteld. Toch uitgelezen, omdat ik het wel mooi geschreven vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat het tegenviel. HEt lijkt me wel een heel bijzonder boek, niet alledaags onderwerp ook. En een geweldig mooie kaft!

    BeantwoordenVerwijderen