woensdag 27 maart 2013

Het geluid van de nacht

Na een hele enthousiaste recensie op de site van de scriptor heb ik voor dit boek gekozen.

In deze debuutroman neemt de schrijfster je mee naar de Spaanse burgeroorlog en vervolgens de Tweede Wereldoorlog. Toch heb ik het niet ervaren als een typisch oorlogsverhaal.

Je leest in dit boek het verhaal van Sira een arm, eenvoudig meisje dat samen met haar moeder werkt in een naaiatelier in Madrid. Als ze verliefd wordt op een man vertrekt ze met hem naar Marokko. Helaas laat hij haar al snel in de steek en blijft ze alleen en berooid achter. Na een tijdje pakt ze haar vroegere werk, kleding maken weer op en is al snel een bekende couturier. Hierdoor komt ze terecht in een wereld die ze nog niet kende en maakt kennis met vele hooggeplaatste personen. Ze raakt steeds meer verstikt in allerlei zaken en er volgen vele hachelijke momenten waardoor het moeilijk is het boek weg te leggen.
Ondanks de bijna 600 pagina's had ik het snel uit. Wat mij het meeste aansprak in dit boek was de mooie sfeer die beschreven is, je waant je in de omgeving van de hoofdpersoon.
Omdat ik eens in Madrid geweest leek het net of ik daar weer terug was.

Wat mij betreft had de epiloog wel weggelaten mogen worden, dit voegde voor mij niets extra's toe.

Het geluid van de nacht is het onvergetelijke verhaal over een vrouw die met vallen en opstaan leert dat ze alleen kan vertrouwen op haar eigen kracht. Het voert je door de even kleurrijke als aangrijpende geschiedenis van Spanje, Marokko en Portugal en de Tweede Wereldoorlog.
Het geluid van de nacht is een verslavende pageturner met een onweerstaanbare sfeertekening en een superieure cast van personages.

2 opmerkingen:

1. ziet er een intersant boek uit.

een aanrader ?

BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam is Stephanie Pozder. ik wil Dr Isikolo (isikolosolutionhome@gmail.com) bedanken voor het terugbrengen van mijn ex-man. Niemand had me ooit kunnen laten geloven dat de brief die ik op het punt stond te schrijven op een dag zou worden geschreven. Ik was 's werelds grootste scepticus. Ik heb nooit geloofd in magische spreuken of iets dergelijks, maar mij werd verteld door een betrouwbare bron (een zeer nabije medewerker) dat Trust een zeer toegewijde, begaafde en getalenteerde persoon is. Het was een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan gedaan. Mijn liefdesleven was in puinhoop; Ik had twee echtscheidingen achter de rug en stond op de rand van een derde. Ik kon gewoon niet tegen een andere scheiding, en ik wilde harder proberen onze relatie te laten werken, maar mijn man scheen er niet om te geven. en hij remt weer met me. Ik was in de war en niet meer wat te doen, eerder hen om in contact te komen met Dr. Isikolo. Hij deed een liefdesbetovering waardoor mijn man bij mij terugkwam. we zijn nu erg blij met ons zelf. Dr. Isikolo laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is voor ECHT en voor goed. hij kan je ook helpen je gebroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Hij wilde plotseling naar huwelijkscounseling gaan en deed het heel, heel goed, in ons liefdesleven. contacteer email isikolosolutionhome@gmail.com of voeg hem toe op whatsApp op: +2348133261196

BeantwoordenVerwijderen