maandag 8 juli 2013

Week 36


De zomer is voorbij in het vissersdorpje Brantevik. Voor de families Winter en Malm is het een regenachtige vakantie geweest en de stemming is niet optimaal. De beste vriendinnen Johanna en Agnes zijn allebei zwanger en zullen binnen een paar weken bevallen.
In een poging om hun vakantie toch nog vrolijk af te sluiten, bezoeken de stellen een karaoke-avond in de plaatselijke bar. Maar daar gaat iets afschuwelijk mis en wanneer ze de volgende ochtend wakker worden, blijkt Agnes verdwenen.
De verdwijning van Agnes is schokkend nieuws en de politie en pers werken er hard aan om de zaak op te lossen. Het wordt een angstaanjagend gevecht met de tijd.



Over dit debuut van Sofie Sarenbrant had ik goede recensies gelezen en ik was weer eens toe aan een Scandinavische thriller, vandaar de keuze voor dit boek.

De hoofdpersonen in dit boek zijn Agnes, haar man en dochtertje en haar vriendin Johanna met haar man. Johanna is de beste vriendin van Agnes, zij is de enige personage die echt goed beschreven was, je voelde haar machteloosheid, de rest van de personages vond ik wat te oppervlakkig.
Na de vermissing van Agnes gebeurt er niet echt heel veel, het verhaal sudderde door zonder dat het een keer spannend werd. Ik dacht al heel snel te weten wie de dader was maar hoopte op een verrassing of onverwachte gebeurtenis. Helaas zat dat er niet in. Het is wat mij betreft een gemiddeld boek, wel leuk maar niet bijzonder.

Het boek wordt wel goed afgesloten met een open einde dus ik hoop dat het vervolg me iets meer zal verrassen. Ik wil deze natuurlijk wel lezen.....

3 opmerkingen:

  1. Verhaal klinkt goed. Mooie cover ook, dat bepaalt stiekem toch mede of ik een boek opensla ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Sylvia, ik kies een boek heel vaak op basis van de cover, vooral bij de bibliotheek. Deze is mooi en origineel. Soms hebben boeken dezelfde cover, hier kan ik echt op afknappen.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen