vrijdag 23 augustus 2013

De lachvogel





In De lachvogel, David Sedaris’ eerste nieuwe bundel in vijf jaar tijd, neemt de meester van de satire zijn lezers mee op een bizarre wereldreis. Sedaris vertelt over zijn absurde en onvergetelijke belevenissen als nieuwsgierige reiziger: van de chirurgische ingrepen van een Franse parodontoloog tot de eetgewoonten van de Australische lachvogel en van onsmakelijke hurk-wc’s in Beijing tot de vondst van een geprepareerde menselijke onderarm in een opgezette-dierenwinkel in London. Een avontuur om nooit te vergeten!

 
 
Dit boek heb ik geleend bij de bibliotheek. De aparte kaft trok mijn aandacht. Wel stonden er veel quotes op van bekende Nederlanders...grrr.... Omdat het op een originele manier gedaan is heb ik het boek toch maar meegenomen.
 
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van David Sedaris gehoord, maar naast schrijven komt hij ook regelmatig in Nederland voor optredens in theater en op tv.
 
Dan nu over het boek, echt bijzonder grappig vond ik het niet. De meeste verhalen zijn anekdotes uit zijn eigen leven en over de Amerikaanse politiek. Ze lezen lekker weg en de meeste verhalen waren wel vermakelijk. Al waren de quotes wel weer schromelijk overdreven naar mijn mening.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen