vrijdag 23 augustus 2013

Gulzig

Gulzig bevat alle recente spannende verhalen die niet eerder in boekvorm gepubliceerd zijn van Marion Pauw, een van Nederlands beste thrillerauteurs. In 'Gulzig', het titelverhaal, voert een man zijn echtgenote een overdaad aan heerlijkheden. Een daad uit liefde of wreedheid? In een ander verhaal benijden twee zussen elkaar, de ene de eeuwige minnares, de andere keurig gehuwd. Hun jaloezie neemt ziekelijke vormen aan. En dan is er nog het verhaal waarin een jonge vrouw op de vlucht is voor de autoriteiten. Ze belandt op de bank van een man wiens motieven wellicht niet compleet zuiver zijn.


Omdat ik een onlangs een paar dagen naar Ameland ging en het niet echt een leesweekend zou worden leek me dit boekje wel geschikt om mee te nemen. Met name omdat er een verhaal in stond met de titel "Bruiloft op Ameland". (Achteraf bleek dat ik dit verhaal al eens had gelezen.) Het zijn leuke korte verhalen waarvan de meeste al eens ergens gepubliceerd zijn. Ze lezen lekker weg, dit "lekker" heeft een dubbele betekenis omdat er in de meeste verhalen een hoofdrol voor eten is weggelegd en dat spreekt mij erg aan.


1 opmerking:

  1. Vroeger hield ik niet van verhalenbundels, maar tegenwoordig vind ik het heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen