woensdag 7 augustus 2013

Het wonder van Speedy Motors

Mma Ramotswe krijgt bezoek van een vrouw die haar familie wil vinden. Zo’n opsporingszaak is een kolfje naar haar hand, maar algauw blijkt dat er iets helemaal niet klopt. Ondertussen gaat haar echtgenoot, Mr J.L.B. Matekoni, met hun invalide stiefdochter Motheleli naar Johannesburg. Daar is een arts die beweert dat hij Motheleli waarschijnlijk kan genezen. Mma Ramotswe is sceptisch. Het wordt in elk geval een zeer kostbaar onderzoek…
Dit is het 9e boek van Alexander Mc.Call Smith over Mma Ramotswe, eigenaresse van het eerste Dames Detectivebureau in Botswana.
Het is mijn vierde boek. Ik heb ze niet op volgorde gelezen maar dat is geen probleem. Er wordt genoeg informatie gegeven om het verhaal goed te kunnen volgen.
Dit keer wordt tussen alle beslommeringen door van Mma Ramotswe en haar assistente Mma Makutsi gezocht naar familieleden van een vrouw die op zoek ik is naar haar familie. Deze verhaallijn is eigenlijk maar bijzaak, het grootste gedeelte gaat over het eigen wel en wee wat veelvuldig tussen de twee dames besproken wordt tijdens het drinken van hun kopjes rooibosthee. Weer een vermakelijk boek om tussendoor te lezen.
De boeken lijken wel veel op elkaar dus ik weet niet of ik nog meer delen van deze serie ga lezen.
 
 
Eerder gelezen van Alexander McCall Smith
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten