woensdag 7 augustus 2013

In jouw plaats

 
 
 
Het is al zestien jaar geleden dat Agnes werd ontvoerd in het vakantiedorp Brantevik, waar ze werd opgesloten in een donkere kelder en haar baby af moest staan na de geboorte. Tegenwoordig leidt Agnes met haar man Tobbe en dochter Nicole een schijnbaar rustig familieleven in Bromma. Maar ze kan haar zoon Adam, zoals hij genoemd zou worden, niet vergeten. De man die haar haar pasgeboren baby afnam, zit zijn straf in de gevangenis uit. De vrouw die hem hielp en het kind zijn nooit gevonden.
Dan verdwijnt Agnes opnieuw. Nicole keert terug naar Brantevik om te achterhalen wat er is gebeurd met haar moeder en haar broer. Maar dat brengt ook haar leven in gevaar.







Ondanks dat ik het eerste deel, Week 36 niet zo heel bijzonder vond, was met het open einde mijn nieuwsgierigheid toch genoeg geprikkeld om het vervolg op dit boek te gaan lezen.

Het verhaal begint 16 jaar nadat het vorige boek is gestopt. Je leest hoe het met het gezin gaat. Agnes kan het verleden nog steeds niet achter zich laten. Ze probeert door allerlei therapieën haar leven op de rails te krijgen. Ondertussen stort haar man Tobbe zich in een relatie met haar beste vriendin. Dochter Nicole wil weten wat er in het verleden is gebeurt. Dit is gevaarlijker dan ze denkt en ze raakt zelf in grote problemen. Dan wordt het steeds spannender en kon ik het boek bijna niet meer wegleggen.

De schrijfster heeft progressie gemaakt, dit boek is een goed vervolg wat ik met veel plezier heb gelezen. Ik hoopte dat dit boek wat meer verrassend zou zijn en ja dat is het zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen