vrijdag 20 september 2013

Stralende meisjes

Harper Curtis vindt in 1931 de sleutel van een huis dat toegang biedt tot andere tijden. Maar de prijs voor het tijdreizen is hoog: om aan het huis te kunnen ontsnappen, moet hij 'stralende meisjes' vermoorden.
Als Kirby Mazrachi in 1989 een brute aanslag op haar leven overleeft, beseft ze nog niet dat het dezelfde man is die haar in haar jeugd aansprak en zei dat hij terug zou komen. Als enig overlevend slachtoffer gaat ze op zoek naar hen die het niet overleefden. Ze komt achter een onmogelijke waarheid.



Op basis van goede recensies heb ik dit boek gekozen.

Stralende meisjes is een erg lastig boek om te lezen. Het verhaal switch telkens tussen 1931 en 1993. Elk hoofdstuk speelt zich af in een andere tijd. Ik heb heel vaak terug moeten bladeren en ook het einde begreep ik niet helemaal.
Het meest positieve aan dit boek was het originele verhaal. Het gebrek aan leesplezier, wat voor mij erg belangrijk is ontbrak helaas dit keer. Mijn gedachten dwaalden te vaak af zodat ik het boek telkens moest wegleggen.

De filmrechten van dit boek zijn verkocht aan Leonardo DiCaprio. Misschien is dit keer de film mooier dan het boek. Mocht de film uitkomen dan wil ik deze zeker zien. Hier kun je alvast de mooie boektrailer bekijken.


 
 

1 opmerking:

  1. We zijn inderdaad dezelfde mening aangedaan http://www.miekeschepens.nl/249085540

    BeantwoordenVerwijderen