dinsdag 17 september 2013

Thriller

Ymke heeft een goed huwelijk, vier kinderen in de puberleeftijd en een baan als dialoogschrijver voor een soapserie. Toch heeft ze nog een wens: een thriller schrijven. Het blijkt niet eenvoudig om een originele plot te bedenken waar ze echt tevreden over is.

Dan vindt Ymke thuis een tas met een lugubere inhoud. Als vervolgens de vriendin van een van haar zonen spoorloos verdwijnt en later vermoord wordt teruggevonden vlak bij hun huis, kan Ymke er niet omheen, een van haar gezinsleden is de dader. Haar eigen leven verandert in een thriller...



Door tijdgebrek kon ik helaas niet meedoen met de leesclub van Crimezone . Hierin konden lezers ook vragen stellen aan de schrijfster, het is erg leuk om dit na het lezen van dit boek te bekijken.

Suzanne Hazenberg is een van mijn favoriete auteurs, eerder las ik
Obstructie en Eet . Ook deze keer is het verhaal best heftig en wat extreem. Het boek is geschreven in de ik vorm. Het gezin van Ymke dreigt totaal te ontsporen als een vriendin van haar zoon verdwijnt. Naast het runnen van haar drukke en problematische gezin probeert ze zo veel mogelijk door te gaan met haar werk als scenario schrijver van een tv serie en het schrijven van haar eerste boek: Thriller. Als steeds duidelijker wordt dat een van de gezinsleden de dader moet zijn lopen de spanningen in het gezin steeds hoger op.

De scenes uit de tv serie leidden me wat af van de rest van het verhaal en hadden voor mij geen toegevoegde waarde. (In de gestelde vragen op Crimezone legt Suzanne Hazenberg uit waarom ze dit heeft gedaan.) Het verhaal is niet echt spannend en wat vergezocht maar ook waren sommige scenes heel herkenbaar als moeder van twee pubers. Het boek heeft me een paar heerlijke leesuurtjes bezorgd en is wat mij betreft weer een aanrader.

Leuk weetje, Suzanne Hazenberg is één van de scenarioschrijvers van GTST.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten