vrijdag 11 oktober 2013

Lot


Wanneer Lot haar ongelukkige, gehandicapte moeder verliest, gaat ze doen wat ze al die jaren al wilde: op zoek naar haar vader.
Maar graven in het verleden van haar moeder levert alleen nog maar meer vragen op. Wie was haar moeder echt, en wat gebeurde er de avond van het ongeluk waardoor ze in een rolstoel belandde?
‘Wanneer Lot op het spoor komt van haar mogelijke vader, ontdekt ze een gruwelijke misdaad uit het verleden.’

Het leek me weer eens tijd voor een Tineke Beishuizen. Door haar vlotte schrijfstijl zijn het meestal heerlijke boeken om te lezen, ik heb de meeste boeken van haar dan ook gelezen. Haar allerbeste boek vond ik Dood door schuld. Dat was nog voor mijn blogperiode.
 
De 27 jarige Lot gaat na de dood van haar moeder op zoek naar haar vader. Ze legt contact met oude klasgenoten van haar en probeert te weten te komen wat er in het verleden met haar moeder is gebeurt. Tussen de zoektocht door lees je voornamelijk over de beslommeringen met haar opa en oma en haar vriend.
Het verhaal pakte me niet en alleen op het einde werd het even spannend. De zoektocht werd op een wel heel simpele en ongeloofwaardige manier opgelost. Vergeleken met haar voorgaande boeken vond ik Lot tegenvallen.
 
De pluspunten van dit boek zijn de mooie beschrijving van het Franse landschap en de prettige schrijfstijl.

1 opmerking: