donderdag 14 november 2013

Twee cowboys

Ennis en Jack zijn nog geen twintig jaar oud als ze schapen gaan hoeden op de ruige Brokaback Mountain in Wyoming. Er ontstaat een passionele verhouding tussen beide cowboys. Aan het eind van het seizoen gaan ze uit elkaar en stichten elk een gezin.
 
Een tijdje terug zag ik in het tv programma Boeken op reis een aflevering over de schrijfster Annie Proulx. Ik kende haar niet maar had wel eens van de film Brokeback Mountain gehoord dus besloot dit boek te lenen bij de bibliotheek.
 
Deze week heb ik vakantie en zo had ik de tijd om in één middag dit boek(je)  te lezen. Toen ik het ging ophalen was het een teleurstelling, zo klein, dun maar 92 pagina's en ook nog grote letters. Ik vroeg me af of hier een volwaardig verhaal in kon staan. JA dus, in dit kleinood staat een ontroerende liefdesgeschiedenis tussen twee mannen beschreven dat zich afspeelt in een prachtige omgeving.
 
Nu wil ik zo snel mogelijk nog een boek van haar lezen en natuurlijk de film kijken!
 

1 opmerking:

  1. Hallo Riet, in heb het boek gelezen en ook de film gekocht. Ik vind bijna alles van Proulx mooi. Ik heb bijna al haar boeken gelezen.Maar vooral twee cowboys is een van de beste. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen