zaterdag 7 december 2013

De losbandige vrouw

Wat doe je als je vrouw zich tegoed heeft gedaan aan losbandige seks? Dan neem je wraak! Wat doe je als je oog in oog komt te staan met degene die je jeugd tot een hel maakte? Dan neem je wraak! Maar wat doe je als je ontdekt dat je echtgenoot is getransformeerd in een wraakzuchtige man die alles heeft geënsceneerd?

Fien Bolhuis is achttien jaar getrouwd als ze vanuit een onverwerkt jeugdtrauma haar heil zoekt in een losbandige seksaffaire. Wanneer haar man dit ontdekt, is er voor hem maar één optie: ze moet lijden. Hij bedenkt een kwaadaardig plan voor haar ondergang en brengt haar oog in oog met haar vroegere kwelgeest: de sadistische hoofdzuster die haar leven tot een hel maakte...

De losbandige vrouw is een aangrijpend verhaal over liefde, seks, macht en vergelding. Het is het eerste deel van de Geloof-hoop-liefde-trilogie.



Tot mijn schaamte zag ik dat ik dit boek al bijna een jaar ongelezen op mijn e-reader had staan. Ik had het eind vorig jaar gewonnen en wilde het gaan lezen na 50 tinten... Ik dacht namelijk dat het een beetje hetzelfde soort boek zou zijn. Maar ik ben positief verrast door dit boek. Deze hoofdpersonen zijn "normale" mensen. Een ogenschijnlijk gewoon gezin waar het vreselijk mis is gegaan.

Om haar jeugdtrauma te verwerken stort Fien zich in een affaire met een collega, dit loopt steeds meer uit de hand. Haar man wil wraak nemen en haar laten boeten. Deze verhaallijnen worden om- en om verteld. Ondertussen proberen ze hun gezinsleven zoveel mogelijk door te laten gaan zodat hun twee dochters niets van de spanningen merken.

Het boek leest heerlijk weg, na de spannende proloog kon ik het moeilijk wegleggen en nu ik het uit heb wil ik zo snel mogelijk het vervolg "De sluwe verleider" gaan lezen. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Goed debuut van Nynke Laanstra!


2 opmerkingen:

  1. Mooie recensie en veel leesplezier. Ik heb ook van beide boeken genoten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je hem gelezen hebt en dat het niet een 50 tinten verhaal is. Jij hebt begrepen dat dit boek heel wat meer te zeggen heeft. Ik heb de beide delen ook gelezen en heb er enorm van genoten. Ik wacht vol verwachting op het slot van de trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen