vrijdag 27 december 2013

Hemeldal

Daniel bezoekt zijn tweelingbroer Max in Hemeldal, een psychiatrische privékliniek in Zwitserland, maar heeft geen idee wat hem te wachten staat. Hij stemt zonder vragen te stellen in met Max verzoek om een paar dagen diens plek in te nemen. Al snel realiseert Daniel zich dat zijn broer niet meer terugkomt. Terwijl hij wanhopig probeert te bewijzen wie hij is, realiseert Daniel zich dat hij gevangenzit in een wrede en geheime gevangenis, waar drugs, intimidatie en moord aan de orde van de dag zijn. Dit is geen toevluchtsoord, hij is in een nachtmerrie beland...

Toen Daniel de brief ontving dacht hij eerst dat die uit de Hel kwam... 

Zo begint dit boek en direct zat ik in het verhaal. Al lijkt het Hemeldal erg lieflijk, het is inderdaad de hel. Dit merkt Daniel als zijn broer Max is verdwenen en hij zich staande moet houden tussen zware criminelen. Maar ook sommige personeelsleden spelen een dubbelrol, wie spreekt de waarheid en wat schuilt er achter de verschillende personages?

Voorals de beklemmende sfeer in het Hemeldal is heel mooi beschreven. Af en toe vond ik  het verhaal wat traag en hoopte op iets meer actie. Dit kwam pas tegen het einde. Het is een mooi en origineel verhaal en ik heb het boek tevreden dicht geslagen.

Dit was mijn eerste boek van Marie Hermanson. Ik ga zeker meer boeken van haar lezen.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen