donderdag 27 februari 2014

De koudste kus


Nate en Sara hebben na een moeilijke jeugd het geluk gevonden. In een wegrestaurant onderweg naar Reno, waar ze in het geheim willen trouwen, biedt een zieke man hun vijfhonderd dollar voor een lift. Ze stemmen toe, maar na uren in een steeds heviger sneeuwstorm wordt verder rijden onverantwoord. Ze stoppen bij een verlaten motel, waar ze tot hun afgrijzen ontdekken dat hun passagier is overleden.
De verwarring is compleet wanneer blijkt dat de dode een koffertje met twee miljoen dollar bij zich draagt. Wat te doen? Nate en Sara willen best oprecht en eerlijk zijn, maar de verleiding om het geld te houden is gewoon te groot. Door die beslissing belanden ze al snel in een rampzalige draaikolk van geweld, hebzucht en verraad.




Als ze in een sneeuwstorm belanden, moet een jong stel noodgedwongen stoppen bij een afgelegen motel zonder elektriciteit. De lifter die ze meegenomen hebben op de achterbank blijkt overleden te zijn. In de zijn koffer die hij bij zich heeft zit twee miljoen.
Tijdens het lezen voel je al aan dat dit helemaal uit de hand gaat lopen.
Het plot van dit boek was niet zo origineel en afgeraffeld, dit vond ik wat afbreuk doen aan het verhaal. Wel heel goed waren de beschrijvingen van de sfeerbeelden, ik waande me echt in het restaurant bij het tankstation en het motel. Ook de schrijfstijl was erg prettig. Het boek kon ik moeilijk wegleggen en had het dan ook in één weekend uit. 

1 opmerking:

  1. Lijkt me spannend, Riet, ik zet em op mijntelezenboekenlijst..........:)
    En Nachtfilm heb ik naar de bieb teruggebracht, te weinig tijd, te weinig concentratie, dus ik raakte de draad kwijt! Nog maar eens ophalen voor een vakantie.
    fijn weekend, lieve groet, Syl

    BeantwoordenVerwijderen