vrijdag 7 februari 2014

Debet


Op een koude winternacht verongelukt Michel Brouwers, tv producer. Met dit ongeluk komt er een einde aan alles waarin Karen, zijn echtgenote, geloofde. Het perfecte plaatje dat haar leven lijkt, blijkt een gruwelijke leugen wanneer alle spoken uit het verleden zich een voor een aandienen. 

Tussen het rouwen en het opvoeden van haar twee puberdochters door probeert ze de waarheid boven tafel te krijgen. Daarvoor moet ze terugkeren naar de plek waar het allemaal begon: Bergen. Het dorp verkeert in de greep van de economische crisis, evenals Karen en de vriendengroep van toen, de eetclub. 

Onder aanvoering van Simon, haar ex-minnaar, en zijn vrouw Patricia gaat de strijd om macht, geld en genot onverminderd door. Stap voor stap ontrafelt Karen eindelijk het ware geheim van de eetclub, met gevaar voor eigen leven.



Ik was toe aan een lekker vlot boek. Dit vervolg op de Eetclub leek me hiervoor uitermate geschikt. Het is al een tijd geleden dat ik dit boek heb gelezen maar nog niet zolang geleden heb ik de film gezien. Toch wist ik niet veel meer over de personages en hun verhoudingen. Ik heb er maar niet teveel bij nagedacht en ben gewoon gaan lezen.

Als de man van Karen verongelukt stort haar hele wereld in. Het leven van haar man blijkt een grote leugen te zijn. Onder druk gaat ze met haar twee puberdochters terug naar Bergen waar haar oude vrienden nog steeds wonen. Hier blijkt dat de mensen nog steeds hetzelfde zijn, niet te vertrouwen.... Karen probeert de regie over haar eigen leven terug te krijgen. Na een spannende ontknoping heeft de schrijfster nog een paar leuke ontknopingen in het slotstuk gestopt. Over tien jaar weer een vervolg?

Het is een lekker boek om te lezen, soms een beetje over de top maar heerlijk om bij te ontspannen.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb het (nog) niet gelezen. Mooie review !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. chips, weer mijn typewerk weg..........grrr
    schreef net dat ik het boek Nachtfilm vanmorgen uit de bieb gehaald heb, had ik aangevraagd. Eerst een boek van W. Stroker uitlezen! Nachtfilm ziet er heel bijzonder uit, ik ben benieuwd!!! En dat allemaal dankzij jouw blog, hoor!
    Liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch bedankt dat je een reactie hebt gegeven. Het gaat bij mij ook soms ook moeizaam en dan denk ik ook laat maar. Fijn dat je hier mooie tips tegenkomt!

      Verwijderen