zaterdag 22 maart 2014

De zondares


Binnen de muren van een klooster heeft een afschuwelijk bloedbad plaatsgevonden. In de sneeuw vindt men twee nonnen, de één dood, de ander levensgevaarlijk gewond. De beestachtige misdaad lijkt zonder motief.
Maar de autopsie van de dode vrouw door patholoog-anatoom Maura Isles levert een schokkende verrassing op: de twintig jarige zuster Camille was zwanger voordat ze werd vermoord. Terwijl lang begraven geheimen aan het licht komen, leidt het speurwerk van Maura Isles onafwendbaar naar de kern van het mysterie, en naar een verbijsterende onthulling.


Dit is het derde deel uit de serie met een hoofdrol voor het duo Rizzoli en Isles. Dit keer was er veel aandacht voor hun privé situaties.

Een paar jaar geleden heb ik De chirurg en De leerling gelezen. Ik dacht dat in dit vervolg de dader uit deze boeken ook weer een rol zou spelen. Dat bleek niet het geval te zijn. Misschien is het te lang geleden is dat ik deze boeken las.


Ik vond dit boek iets minder spannend dan de vorige twee. Door mijn schaarse leestijd heb ik vrij lang over dit boek gedaan. Toch heb ik weer erg genoten van dit boek.  Een erg mooie winterse sfeer, de ontledingen door Rizzoli en een spannend einde. Niet meer zo lang wachten met het volgende boek dus.

1 opmerking:

  1. Deze heb ik ook nog niet gelezen, wil dat nog wel gaan doen. Mooie recensie.

    BeantwoordenVerwijderen