vrijdag 20 juni 2014

De kamer

De eerste keer dat ik de kamer binnenging, draaide ik me vrijwel meteen weer om. Ik moest eigenlijk naar het toilet, maar ik nam de verkeerde deur. Een vleug bedompte lucht sloeg me tegemoet toen ik de deur opendeed, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar bijzondere aandacht aan schonk. Het was me nog niet opgevallen dat er in dat gangetje bij de lift nog iets anders was dan de toiletten. O, dacht ik. Een kamertje.
Ik deed de deur open en dicht. Meer niet.



Dit is hoofdstuk 1 van de 65.


Dit boek was een lees tip bij de bibliotheek, ik las het begin en wilde gelijk verder lezen. Direct maar meegenomen en in een dag  uitgelezen. Door de korte hoofdstukken las het erg vlot.

Bjorn werkt bij "de Instantie". Per uur werkt hij vijfenvijftig minuten in een kantoortuin en vijf minuten trekt hij zich terug in zijn eigen wereld. Zijn collega's begrijpen hem niet en de verhoudingen zijn al snel ernstig verstoord.
Tijdens het lezen werd ik heen en weer geslingerd, soms voelde ik sympathie voor de hoofdpersoon en dan weer helemaal niet. Toen ik het uit had bleef ik nog met wat vragen zitten, waarschijnlijk is dit precies de bedoeling van de schrijver, het past bij dit verhaal. Een boek om nog lang over na te denken!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen