vrijdag 27 juni 2014

De vriendschap


Van Connie Palmen las ik eerder Logboek van een onbarmhartig jaar, dit boek maakte toen veel indruk op me.
In een boek dat ik een paar weken terug las stond een verwijzing naar dit boek " De vriendschap". Dat was een reden voor me om het te gaan lezen. Ik dacht dat ik het zelf had maar kon het niet vinden dus heb ik het geleend bij de bibliotheek.

In dit boek lees je over de bijna symbiotische vriendschap tussen Kit en Ara. Al op de lagere school worden deze twee tegenpolen hartsvriendinnen. Ze helpen elkaar met lezen en schrijven, hun verslavingen, eten en drinken maar ook lees je over de liefdes in hun leven. Een imponerend boek al was het soms wat lastig voor me om de aandacht erbij te houden.



Dit boek won in 1995 de AKO literatuurprijs en in 1996 de Trouw Publieksprijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten