dinsdag 3 juni 2014

Marie

Gedurende twee gelukkige jaren is het liefste meisje van de wereld, Marie geheten, in het leven van ‘de dokter’ geweest. Sinds zij er niet meer is, slijt hij zijn dagen in een toestand van rouw die van geen wijken wil weten. Ondertussen gaat in Abraham, een piepklein en hoogst eigenaardig dorpje in het midden van een desolaat moerasgebied, het leven verder. En het leven blijkt voor maar heel weinig mensen veel goeds in petto te hebben… 
 




Een paar jaar geleden ben ik naar een optreden van Christophe Vekeman geweest. Sindsdien wilde ik graag eens een boek van hem lezen. Deze stond tussen de nieuwe boeken bij de bibliotheek dus heb ik het snel meegenomen.


Vekeman schrijft zoals hij verteld. Mooie lange zinnen met veel komma's ertussen. Bizar, grappig en absurd.
Ik heb het boek wel met plezier gelezen, vooral omdat ik moest lachen om de grappige stukken maar ik geloof niet dat ik de clou van het verhaal helemaal begrepen heb. Gemengde gevoelens dus.


Het boek heeft wel veel goede recensies gekregen dus lezen op eigen risico.

2 opmerkingen:

  1. Dit boek heb ik in huis, maar door tijdgebrek niet gelezen. Door jouw recensie ben ik wel heel nieuwsgierig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd hoe jij het boek gaat vinden. Het is niet heel dik, ik had het in een paar dagen uit. Alvast veel leesplezier!

      Verwijderen