maandag 6 oktober 2014

De vrouwen van Fred

De doden laten me niet met rust, niet zolang ik zelf nog leef. Ze kijken me aan, praten tegen me en stellen vragen waarop ik toen ze nog leefden het antwoord al niet wist, en nu achteraf nog minder. Na de dood van Fred en Vera, twee vrienden uit een ver verleden, heeft Tess haar leven weer opgepakt en zich op een schrijfcarrière gestort. Haar eerste thriller is een doorslaand succes geworden, maar nu worstelt ze met haar nieuwe boek. Als de dochter van Vera na tien jaar opduikt en aandringt op een reünie met de vier overgebleven vriendinnen van haar overleden moeder, komt de inspiratie voor een nieuw boek uit onverwachte hoek. 

Het is altijd heerlijk om een boek van Tineke Beishuizen te lezen. Deze las ik tijdens mijn vakantie in een dag uit. Het is het vervolg op "Wat doen we met Fred" een boek dat ik jaren geleden heb gelezen. Hoe het verhaal precies ging wist ik niet meer maar het was geen probleem om dit boek moeiteloos te lezen.

Tien jaar na de dood van Fred komen de vriendinnen van destijds nog eens bij elkaar. Het verhaal is geschreven vanuit Tess, zij zit nog met veel vragen over de dood van haar vriendin Vera. Ze wordt opnieuw meegesleept in een gevaarlijke situatie. Aan het einde is er eindelijk duidelijkheid over de moord op Vera.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen