zaterdag 31 januari 2015

Revival

Revival van Stephen King is een spectaculair, duister en zinderend verhaal over verslaving, geloof, muziek en leven na de dood.

In een klein dorpje in New England, een halve eeuw geleden, valt een schaduw over een jongetje dat met zijn soldaatjes speelt. Jamie Morton kijkt op en ziet een indrukwekkende man: de nieuwe dominee, Charles Jacobs. Al snel vormen ze een sterke band, gebaseerd op hun gedeelde interesse voor experimenten en elektriciteit.

Decennia later leeft Jamie een nomadisch rock & roll kroegleven en is hij verslaafd. Dan komt hij Jacobs weer tegen, met verstrekkende gevolgen voor beide mannen. Hun verbond wordt een pact dat zelfs de duivel niet had kunnen bedenken, en Jamie ontdekt dat het woord revival veel betekenissen heeft...


In mijn jeugd las ik weleens boeken van Stephen King. Ik vond ze toen zo eng dat ik het een tijd niet meer durfde. Maar nu zoveel jaren verder wilde ik heel graag weer eens een King lezen. Toen ik dit boek bij de bieb tegenkwam heb ik het weer eens aangedurft.

In dit boek komen heel veel onderwerpen aan bod zoals verslaving, geloof, muziek, ziekte en genezing. Je waant je echt in Amerika tijdens dit mooi geschreven verhaal over het leven van Jamie een jongen uit een gewoon Amerikaans gezin. Het enge miste ik een beetje in dit boek,  alleen op het einde kwam de horror om de hoek samen met wat bovennatuurlijke ervaringen. Het einde was wat afgeraffeld naar mijn mening maar verder was ik heel blij met deze hernieuwde kennismaking met Stephen King.

1 opmerking: