vrijdag 24 april 2015

Gebroken

Anna's zestiende verjaardag loopt uit op een ramp. Tijdens haar feest wordt ze verkracht. Ze probeert de dader te vinden, maar iedereen in haar omgeving lijkt verdacht. Zodra ze een spoor heeft gevonden, wordt ze overmeesterd en ontvoerd. Maandenlang zit ze opgesloten in een pikdonkere ruimte. Als ze eindelijk weet te ontsnappen, heeft ze nog maar één doel: wraak.


Dit boek begint direct met een spannende proloog geschreven op een zwarte bladzijde, dit zag er heel macaber uit.

Daarna begint het verhaal over Anna. Omdat je door de proloog al weet wat er gaat gebeuren had ik soms het idee dat het verhaal me te langzaam ging. Er werd heel uitgebreid beschreven hoe Anna haar dagen doorbracht. Ik was erg benieuwd naar het verdere gebeuren dus werd ik een beetje ongeduldig. Hierdoor ging ik heel snel lezen. Het verhaal is in eenvoudig taalgebruik geschreven, daardoor is het waarschijnlijk erg geschikt voor de jonge lezers.

Wat mij betreft vond ik het allemaal wel wat ongeloofwaardig en toch meer een boek voor jongeren. Ondank dat heb ik genoten van dit boek. Een debuut om trots op te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten