donderdag 28 mei 2015

California Girl

In 1968 leidt Nick Becker het onderzoek naar de moord op Janelle Vonn, een vroegere schoonheidskoningin die haar titel kwijtraakte toen ze voor Playboy poseerde. Maar Nicks herinneringen aan Janelle gaan veel verder terug, naar toen zij pas vijf jaar oud was en Nick en zijn drie broers een vete uitvochten met de broertjes-Vonn. Het is voor hem een extra stimulans om de man te pakken die haar heeft onthoofd en het lichaam in een verlaten pakhuis heeft gedumpt.Vier decennia later komen Nick en zijn broers erachter dat de man die Nick heeft gearresteerd en die veroordeeld is voor de moord, misschien toch onschuldig is...



Via een boekenclub op Facebook las ik over deze voor mij onbekende schrijver. Ik vind het leuk om ook wat oudere boeken te lezen in plaats van alle hypes, vandaar dat ik dit boek bij de bieb heb geleend. 

Het verhaal speelt zich af in Amerika in de jaren 60, de sfeer van die tijd is mooi beschreven. Als een oud plaatsgenootje is vermoord hebben alle drie de broers Becker een connectie met het slachtoffer. Als journalist, predikant en rechercheur krijgen ze alle drie met deze zaak te maken. Het is het eerste moordonderzoek van rechercheur Nick Becker. Het verhaal is beeldend geschreven, bijna het hele leven van de broers komt voorbij. Je zit niet op het puntje van de stoel en af en toe wist ik niet meer wie een personage was maar verder heb ik me uitstekend vermaakt met dit boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen