maandag 4 mei 2015

Het meisje met alle gaven

Elke ochtend wacht Melanie in haar cel tot ze wordt opgehaald en naar het klaslokaal wordt gebracht.
Als ze aan de beurt is, houdt Sergeant haar onder schot terwijl twee van zijn mannen haar in de rolstoel vastgespen. Ze vinden haar niet aardig, denkt ze. Ze grapt dat ze niet zal bijten. Maar niemand lacht.







Ik wist niet wat ik van dit boek moest verwachten voordat ik begon te lezen. Dit huiveringwekkende verhaal speelt zich af in de toekomst. Er is een ziekte uitgebroken waardoor gewoon leven niet meer mogelijk is.

Sommige gedeeltes waren voor mij soms lastig te begrijpen door de moeilijke scheikundige termen. Het boek heeft een hoog science fiction gehalte naar mijn mening, dat vond ik een minpunt. Het originele verhaal en de dappere Melanie, die ik direct in mijn hart heb gesloten maakte het voor mij toch een goed boek. Ik hoopte zo dat het goed zou komen met dit kleine meisje, dat ze de mensheid zou kunnen redden. Wat de uitkomst hiervan is moet je zelf lezen als je durft.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen